Regler for magi og våben
Side 1 af 1
Regler for magi og våben
Våben:
Hver kriger får uddelt et våben af eget valg. Dette våben kan med tiden få indgraveret et motto el. som får krigeren til at føle sig stærkere. Nogle våben går i arv gennem familien, mens andre bliver uddelt. Intet våben er stærkere end et andet, da krigerens styrke bestemmer styrken af våbenet, selvfølgelig har en bue dog en fordel ved langdistance hvor sværd har fordelen ved kortdistance.
De hidtil godkendte våben er:
- Bue & pil
- Sværd
- Daggert
- Kølle
- Kampstave
- Økse
Skydevåben er IKKE tilladt.
Magi:
Selvom magi er forbudt findes der stadig troldmænd og troldkvinder. De kaldes også healere og må kun udover deres magi ved nødstilfælde hvis en adelig/kongelig/ridder er så hårdt skadet/så syg, at der ingen anden udvej er.
I skjul bruger nogen dog stadig magi, f.eks. bruger Loke-klanen magi, men ingen ved hvor denne klan befinder sig.
Troldmænd og troldkvinder som også er krigere i høj rang (typisk 1. rang, og i sjældne tilfælde får 2. rang også tilladelse), kan under en kamp aktiverer deres magi, hvilket giver dem et mærke over øjet. At tilføje magien giver dem mulighed for at styrke deres våben. En bueskytte kan f.eks. sætte sin bue i flammer, eller gøre pilen så skarp at selv et snit kan være dødeligt, og en der bærer sværd kan gøre klingen så hård at den skærer igennem alle skjold. Dog kræver det mange kræfter og en uerfaren magiker kan slå sig ihjel i forsøget på at bruge en for stærk magi.
Magikere hver især deres egen krystal, hvori deres kræfter ligger. Hvis en magiker mister sin krystal, så vil denne person ikke længere være i stand til at udøve nogen form for magi.
Linket her fører til en side, hvor du kan finde mange forskellige former for krystaller:
http://netspirit.dk/new/faq/?cat=72
Hver kriger får uddelt et våben af eget valg. Dette våben kan med tiden få indgraveret et motto el. som får krigeren til at føle sig stærkere. Nogle våben går i arv gennem familien, mens andre bliver uddelt. Intet våben er stærkere end et andet, da krigerens styrke bestemmer styrken af våbenet, selvfølgelig har en bue dog en fordel ved langdistance hvor sværd har fordelen ved kortdistance.
De hidtil godkendte våben er:
- Bue & pil
- Sværd
- Daggert
- Kølle
- Kampstave
- Økse
Skydevåben er IKKE tilladt.
Magi:
Selvom magi er forbudt findes der stadig troldmænd og troldkvinder. De kaldes også healere og må kun udover deres magi ved nødstilfælde hvis en adelig/kongelig/ridder er så hårdt skadet/så syg, at der ingen anden udvej er.
I skjul bruger nogen dog stadig magi, f.eks. bruger Loke-klanen magi, men ingen ved hvor denne klan befinder sig.
Troldmænd og troldkvinder som også er krigere i høj rang (typisk 1. rang, og i sjældne tilfælde får 2. rang også tilladelse), kan under en kamp aktiverer deres magi, hvilket giver dem et mærke over øjet. At tilføje magien giver dem mulighed for at styrke deres våben. En bueskytte kan f.eks. sætte sin bue i flammer, eller gøre pilen så skarp at selv et snit kan være dødeligt, og en der bærer sværd kan gøre klingen så hård at den skærer igennem alle skjold. Dog kræver det mange kræfter og en uerfaren magiker kan slå sig ihjel i forsøget på at bruge en for stærk magi.
Magikere hver især deres egen krystal, hvori deres kræfter ligger. Hvis en magiker mister sin krystal, så vil denne person ikke længere være i stand til at udøve nogen form for magi.
Linket her fører til en side, hvor du kan finde mange forskellige former for krystaller:
http://netspirit.dk/new/faq/?cat=72
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
|
|